Unicode چیست ؟

Unicode چیست ؟

| نویسنده: ساسان: |

یونیکُد چیست؟


یونیکد به هر نویسه یک اعداد یکتا اختصاص میدهد،
مستقل از محیط،
مستقل از برنامه،
و مستقل از زبان.

اصولاً کامپیوترها فقط با عددها کار میکنند و حروف و نویسههای دیگر را با تخصیصعددی به هر یک از آنها ذخیره میکنند. تا قبل از اختراع یونیکد، صدها سیستمکُدگذاری مختلف برای تخصیص این اعداد وجود داشت. نویسههای هیچ کُدگذاریای بهتنهاییکافی نبود: مثلاً اتحادیهٔ اروپا به چندین کُدگذاری مختلف برای در بر گرفته شدن همهٔزبانهایش نیاز داشت. حتی برای زبانی مثل انگلیسی نیز هیچ کُدگذاریای بهتنهاییبرای همهٔ حروف، علایم نقطهگذاری، و نمادهای فنی متداول کافی نبود.
این سیستمهای کدگذاری با هم تعارض نیز داشتند. یعنی دو کُدگذاری مختلف ممکن بود ازاعداد یکسانی برای دو نویسهٔ مختلف، یا از اعداد مختلفی برای نویسههای یکساناستفاده کنند. با وجود این که هر کامپیوتری (بالاخص کارگزارهای شبکه) لازم است ازکُدگذاریهای مختلف و متعددی پشتیبانی کند، هرگاه دادهها از کُدگذاریها یا محیطهایمختلف عبور کنند، در معرض خطر تحریف قرار میگیرند.
یونیکد دارد این وضع را تغییر میدهد!
یونیکد به هر نویسه یک عدد یکتا اختصاص میدهد، مستقل از محیط، مستقل از برنامه، ومستقل از زبان. استاندارد یونیکد را پیشتازان صنعت کامپیوتر، از قبیل شرکتهاییچون آیبیام، اَپل، اچپی، اورکل، جاستسیستم، سان، سایبیْس، مایکروسافت، یونیسیس،SAP و بسیاری شرکتهای دیگر پذیرفتهاند. استانداردهایی چون XML، جاوا، اکمااسکریپت(جاوااسکریپت)، LDAP،‏ Corba 3.0،‏ ‏WML، و غیره، یونیکد را ملزم میدانند و روشرسمی پیادهسازی استاندارد ISO/IEC 10646 نیز یونیکد است. یونیکد در بسیاری ازسیستمعاملها، همهٔ مرورگرهای امروزی، و بسیاری از محصولات دیگر پشتیبانی میشود. پیدایش استاندارد یونیکد، و در دسترس بودن ابزارهایی که از آن پشتیبانی میکنند،از چشمگیرترین روندهای جدید در صحنهٔ جهانی فناوریهای نرمافزاری بوده است.
گنجاندن یونیکد در وبگاهها و برنامههای کاربردی کارخواه‐کارساز یا چندلایهای،در مقایسه با استفاده از مجموعهنویسههای قدیمی، میتواند باعث کاهش قابل ملاحظهٔهزینهها شود. یونیکد این امکان را فراهم میکند که یک محصول نرمافزاری واحد یایا یک وبگاه واحد بتواند بدون نیاز به طراحی و مهندسی مجدد، در محیطها، زبانها،و کشورهای متعددی کار کند. یونیکد به دادهها نیز امکان میدهد که بدون تحریف ازسیستمهای مختلف عبور داده شوند.
دربارهٔ کنسرسیوم یونیکد
کنسرسیوم یونیکد سازمان غیرانتفاعیای است که برای بهبود، گسترش، و ترویج استفادهاز استاندارد یونیکد تأسیس شده است، استانداردی که شیوهٔ بازنمایی متون را درمحصولات نرمافزاری و استانداردهای امروزی مشخص میکند. اعضای این کنسرسیوم طیفگستردهای را از شرکتها و سازمانهای فعال در صنعت پردازش اطلاعات، در بر میگیرند. پشتیبانی مالی این کنسرسیوم صرفاً از طریق حق عضویت اعضا است. عضویت در کنسرسیومیونیکد برای سازمانها و افراد هر جای دنیا که استاندارد یونیکد را پشتیبانی کنندو بخواهند در گسترش و پیادهسازی آن کمک کنند، آزاد است.



نظرات شما عزیزان:

سمر
ساعت18:18---3 بهمن 1392
سلام خوبی این وبلاگمsamar200.loxblog.comخراب شد
باادرس جدیدم لینکم کن
samar20.loxblog.com


سمر
ساعت11:45---15 آذر 1392
سلام عزیزم اپم دانلود نرم افزار افزایش بازدید حتما بیای

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: Unicode چیست؟؟؟, یونیکد چیست,